Partner serwisu
Drogi i autostrady

Gdańsk: Inwestor tłumaczy się w sprawie Trasy Słowackiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Gdańsk: Inwestor tłumaczy się w sprawie Trasy Słowackiego
fot. GIK
Na budowanej przez Hydrobudowę Trasie Słowackiego w Gdańsku pojawiają się coraz poważniejsze problemy. Wykonawca będący w upadłości układowej nie płaci podwykonawcom, którzy w ty tygodniu protestowali blokując drogę na stadion. Gdańskie Inwestycje Komunalne jako inwestor zastępczy budowy informują o podjętych działaniach i tłumaczą się z obecnej sytuacji.

„W związku ze scedowaniem przez Hydrobudowę wierzytelności przysługujących jej na podstawie umowy o wykonanie zadania budowy Trasy Słowackiego, miasto Gdańsk było zobowiązane dokonywać płatności tego wynagrodzenia aż do wysokości 50 procent wartości kontraktu brutto na korzyść banku DnB NORD. Wszystkie te płatności są wykonane w terminach płatności zgodnie z umową” – czytamy w komunikacie GIK.


Inwestor tłumaczy, że było to powodem, dla którego nie można było wyrazić zgody na umowy z podwykonawcami. Spowodowałoby to ryzyko, że miasto płaciłoby podwójnie za te same prace, ponieważ wszelkie płatności od momentu zawiadomienia o dokonanej cesji musiały być dokonywane na rachunek banku.


Od momentu gdy pojawiły się informacje o zaległościach w płatnościach konsorcjum wobec podwykonawców miasto dokonywało bezpośrednich płatności na zasadzie „dyspozycji płatności” a następnie zawierało umowy przekazu, tak aby możliwe były płatności bezpośrednie na rzecz podwykonawców. Niestety nie uzyskano zgody Hydrobudowy i banku na dalsze bezpośrednie płatności, a po ogłoszeniu upadłości w ogóle stało się to niemożliwe.


GIK zdaje sobie sprawę z sytuacji w jakiej za sprawą Hydrobudowy znaleźli się podwykonawcy, którzy zawarli z Hydrobudową umowy. W ostatnich tygodniach odbyły się spotkania z podwykonawcami, pierwsze z inicjatywy GIK, drugie jako kontynuacja. Na tych spotkaniach poinformowano, iż zażalenia podwykonawców powinny być skierowane do konsorcjum. Nie ma możliwości, aby GIK/miasto przelewało środki potrzebne na dokończenie zadania na zaległości Hydrobudowy wobec podwykonawców.


Przedstawiciel Hydrobudowy na spotkaniu w piątek deklarował, złożenie wniosku o zatwierdzenie zmiany lidera konsorcjum na OHL i że zapadnie w tym tygodniu decyzja nadzorcy sądowego w tej sprawie. Do dnia dzisiejszego Hydrobudowa takiego wniosku nie złożyła. Rozmowy konsorcjantów planowane są na 27 czerwca w Poznaniu.


Aktualnie GIK namawia OHL (konsorcjanta OHL), aby przejęło funkcję lidera konsorcjum, tak aby problemy Hydrobudowy już nie utrudniały realizacji kontraktu. OHL zgodził się przejąć funkcję lidera, ale dotychczas nie uzyskał zgody Hydrobudowy i innych upadłych konsorcjantów na powyższą zmianę co znacząco ograniczać będzie jego możliwości sprawnego zarządzania kontraktem. W takim przypadku OHL będzie miało do własnej dyspozycji na spłatę zaległości wobec podwykonawców oraz dalsze prowadzenie robót zaledwie część środków pochodzących z miasta.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PBG zatwierdziło projekt umowy restrukturyzacyjnej

Drogi i autostrady

PBG zatwierdziło projekt umowy restrukturyzacyjnej

Rynek Infrastruktury 04 września 2013

PBG chwali się ogromnym wzrostem przychodów

Drogi i autostrady

PBG chwali się ogromnym wzrostem przychodów

Rynek Infrastruktury 05 września 2013

PBG: 40-procentowy spadek przychodów

Intermodal i logistyka

PBG: 40-procentowy spadek przychodów

Rynek Infrastruktury 15 listopada 2013

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PBG zatwierdziło projekt umowy restrukturyzacyjnej

Drogi i autostrady

PBG zatwierdziło projekt umowy restrukturyzacyjnej

Rynek Infrastruktury 04 września 2013

PBG chwali się ogromnym wzrostem przychodów

Drogi i autostrady

PBG chwali się ogromnym wzrostem przychodów

Rynek Infrastruktury 05 września 2013

PBG: 40-procentowy spadek przychodów

Intermodal i logistyka

PBG: 40-procentowy spadek przychodów

Rynek Infrastruktury 15 listopada 2013

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5